Kadra Ośrodek Rehabilitacyjno – Wychowawczego
Nasza kadra
Specjaliści w ORW
Katarzyna Chryczyk
Kierownik Rehabilitacji
Ewa Przepiórkowska
Psycholog
Małgorzata Stawarz
Dorota Gawlak – Socka
Opiekun medyczny
Anna Matej
Wychowawca – terapeuta
s. Marzena Cygert
Sylwia Kubisiak
Irena Łukaszczyk
Katarzyna Marcisz
Iwona Młynarczyk
Agnieszka Nowak
Maciej Wiśniewski
Fizjoterapeuta
s. Renata Ćwik
Anna Gąsienica – Wawrytko
Aneta Klimecka
Adrian Kurpiel
Tomasz Podczerwiński
Mariusz Worwa
Terapeuta
Małgorzata Burza
Ewa Grocholska
Logopeda
Paulina Banaś
Olga Frątczak
Aleksandra Skirgiełło
Opiekun
Justyna Bala
Joanna Garlicka
Barbara Poznar
Joanna Tomoń
Mgr Katarzyna Chryczyk
Dyrektor OR-W
Oligofrenopedagog, tyflopedagog, absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła studia podyplomowe na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w zakresie rehabilitacji wzroku osób słabowidzących. Od 2007 r. związana z Ośrodkiem Rehabilitacyjno-Wychowawczym.
Uczestniczka wielu szkoleń i kursów stanowiących uzupełnienie wiedzy w zakresie pracy terapeutycznej z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Inspiruje ją głównie praca z osobami słabowidzącymi. Jako terapeuta wzroku zajmuje się oceną funkcjonalną widzenia oraz terapią usprawniającą zarówno podstawowe jak i wyższe funkcje wzrokowe.
W kręgu jej zainteresowań są również problemy osób niewidomych: orientacja przestrzenna, nauka czynności życia codziennego oaz alfabetu Braille’a.
Mgr Iwona Młynarczyk
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Ukończyła studia licencjackie o specjalności edukacja i rehabilitacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) i pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studia magisterskie o specjalności terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna. Uczestniczyła w szkoleniach z zakresu terapii neurotaktylnej, karmienia terapeutycznego oraz zaburzeń połykania u dzieci i dorosłych.
Na co dzień inspiruje ją praca z osobami ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, tym samym stara się tworzyć strategie umożliwiające wspieranie rozwoju oraz komunikowanie się z tymi osobami. Prywatnie miłośniczka górskich szlaków.
Mgr Tomasz Podczerwiński
Fizjoterapeuta, absolwent Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Targu. Od 2015 r. pracuje z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. W swojej pracy wykorzystuje proprioceptywne nerwowo-mięśniowe torowanie ruchu (PNF) oraz terapię tkanek miękkich.
Ukończył szkolenia w zakresie: PNF podstawowy, masaż klasyczny, nowoczesne metody rehabilitacji w geriatrii oraz opieka nad przewlekle i nieuleczalnie chorym.
Mgr Mariusz Worwa
Mgr Maciej Wiśniewski
Absolwent Kolegium Nauczycielskiego w Zgierzu na kierunku pedagogika specjalna, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Katedry Filozoficznej na kierunku pedagogika specjalna. Oligofrenopedagog, kilkuletni wolontariusz w Ośrodku Pomocy Dydaktycznej w Zgierzu, wolontariusz w pogotowiu opiekuńczym w Łodzi, od 2011 roku pracownik Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Zakopanem.
Uczestnik szkoleń: „Wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.”, „Wodogłowie u dzieci w kontekście rehabilitacji.”, „Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami u dzieci- metoda Carole Sutton”.
Mgr Olga Frątczak
Uczestniczka licznych szkoleń i warsztatów stanowiących uzupełnienie wiedzy w zakresie pracy logopedycznej, m.in.:
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według zasad motorycznego uczenia
- Opóźniony Rozwój Mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne
- Niedokształcenie mowy o typie afazji. Diagnoza i terapia.
- Strategiczna metoda usprawniania fonemów w dyslalii obwodowej
- Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z Zespołem Downa
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia.
- Diagnoza i Terapia Ręki – kurs I i II stopnia
- Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWIK w terapii osób niemówiących
Mgr Katarzyna Marcisz
Oligofrenopedagog. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami 16 lat. Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku na kierunku pedagogicznym w zakresie profilaktyki społecznej i resocjalizacji.
Ukończyła szkolenie z zakresu „Praca z dzieckiem z autyzmem”; odbyła kurs doskonalący na temat ” Metoda dobrego startu” Marty Bogdanowicz; ukończyła szkolenie z zakresu wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się – AAC – poziom podstawowy. Prywatnie mama Mai, nastolatki z niepełnosprawnością.
Mgr Ewa Przepiórkowska
Anna Matej
Mgr Małgorzata Stawarz
Mgr Dorota Gawlak-Socka
Mgr Małgorzata Burza
Sylwia Kubisiak
S. Mgr Marzena Cygert
Absolwentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, specjalista terapii ręki I i II stopnia, terapeuta z Hortiterapii Uczestnik wielu kursów i szkoleń będących uzupełnieniem wiedzy niezbędnej do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, autyzm – diagnoza i terapia z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi wspierające rozwój języka i komunikacji.
Prowadziłam zajęcia z integracji sensorycznej w praktyce, masaż Shantala oraz taneczne: aktywność muzyczno – ruchowa dla dzieci metodą Batii Strauss, Royal Dance Ady Brzezińskiej, ruch taniec i muzyka w pracy z grupą. Wolne chwile spędzam na prace artystyczne i pozyskiwaniem sponsorów.
Mgr Aleksandra Skirgiełło
Zafascynowana w liceum literaturą, fotografiką, malarstwem, jako pierwsze moje studia ukończyłam polonistykę (UKSW), ze specjalnością najbliższą moim twórczym pasjom – specjalnością teatralną. Do dziś staram się zdobyte w tym czasie umiejętności wykorzystywać w pracy terapeutyczno-pedagogicznej.
Już wówczas pracowałam jako przewodniczka harcerska z drużyną zuchową, gdzie wzrastała moja kolejna pasja: pasja pracy z dziećmi i młodzieżą. Wkrótce po studiach polonistycznych ukończyłam również logopedię (UKSW) oraz edukację początkową z terapią pedagogiczną (UW).
Ostatnim moim kierunkiem była psychologia ze specjalizacją kliniczną (SWPS), jako bardzo przydatny do pracy z dziećmi i młodzieżą (nie tylko tą niepełnosprawną) filar nauki.
Ukończyłam liczne kursy i szkolenia, m.in. I i II stopień „MAKATON”, szkolenia z masażu logopedycznego, III-stopniowy kurs SAZ (ABA) oraz certyfikowany kurs terapii jąkania. Pracowałam w wielu ośrodkach, szkołach i przedszkolach – jako nauczyciel, terapeuta: logopeda, terapeuta pedagogiczny, psycholog. Na mojej ścieżce kariery w szczególny sposób stanęły dzieci niepełnosprawne. Ostatecznie to im zdecydowałam się pomagać w mojej pracy zawodowej. Jednocześnie prowadzę także centrum szkoleniowe (szkolenia i kursy on-line) dla pedagogów i rodziców. Zainteresowane osoby zapraszam na bezpłatne szkolenia o tematyczne pedagogicznej, logopedycznej i psychologicznej.
Mgr Barbara Poznar
Wykształcenie: wyższe magisterskie, zarządzanie turystyką i rekreacją, ukończenie Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia, szereg kursów: „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, „Pierwsza pomoc przedmedyczna”, „Seksualność każdego człowieka, a seksualność osób z niepełnosprawnościami” i uczestnictwo w konferencji z okazji Dnia Świadomości Osób z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym.
Zainteresowania: terapia behawioralna i komunikacja alternatywna w zaburzeniach rozwoju oraz muzykoterapia.
Mgr Adrian Kurpiel
S. Renata Ćwik
Doświadczenie: 2007-2015 zatrudniona jako fizjoterapeuta w DPS dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie i fizycznie. Zainteresowania zawodowe: nowe techniki ćwiczeń usprawniających